groepweb.nl B2B Waarom gebruik maken van een antwoordservice?

Waarom gebruik maken van een antwoordservice?



Stel je voor: je hebt een goedlopend bedrijf, eigenlijk is alles in orde maar het enige wat af en toe wat stroever loopt is het opnemen van de telefoon. Klantenservice is voor ieder bedrijf eigenlijk heel belangrijk. Je ziet dat de bedrijven met een goede klantenservice veel goede feedback krijgen. Dat is niet gek, hoe beter dit contact is, hoe beter het gevoel van een klant is over het bedrijf. Maar als bedrijf is het niet altijd even makkelijk om dit te bewerkstelligen. Soms is het in periodes zo rustig dat een eigen telefoondienst niet nodig is, en soms is het zo druk dat er mensen aangenomen lijken te moeten worden. Maar je kan lastig iemand ontslaan zodra die drukke periode weer voorbij is. Voor de bedrijven waar het klantencontact dus afhankelijk is van drukke periodes of waar een vaste receptie niet nodig is, is een telefoon antwoord service de meest perfecte oplossing. Hier wordt kort uitgelegd wat een telefoonservice is, en hoe dit in z’n werk gaat.

Wie zit er aan de lijn?

Wat belangrijk is om te weten is dat er iemand aan de lijn zit die geen onderdeel is van je bedrijf, maar wel als een onderdeel voelt. Een extern iemand is getraind om antwoord te geven op vragen over jouw bedrijf waardoor de klant het verschil niet gaat weten. Dit is meteen het grote voordeel van een telefoondienst. Het is super professioneel.

Professioneel

Wat belangrijk is om daaraan toe te voegen is dat je bij gebruik van een telefoondienst gekoppeld wordt aan iemand die weet hoe om te gaan met klanten. Dit is alles behalve vanzelfsprekend. Het klantencontact over de telefoon kan op momenten namelijk best lastig zijn en je hebt zeker bepaalde vaardigheden nodig om dit goed te doen. Bij gebruik van een telefoonservice zzp zit je helemaal goed.

Flexibel

Je kunt gebruik maken van een telefoondienst wanneer je wilt. Het is erop gericht om kortstondig een dienst te verlenen. Dit is heel handig wanneer je maar op specifieke momenten of periodes iemand achter de telefoon nodig hebt. Ook wanneer je tekort hebt aan mensen en geen vaste werknemer aan wilt nemen, is een telefoondienst handig omdat je er vanaf kunt stappen wanneer je wilt. 

Prijs

Door deze flexibiliteit kun je de prijzen ook in de gaten houden. Je kunt op verschillende manieren gebruik maken van de dienst. Het lijkt daardoor op een abonnement: je kunt het maandelijks opzeggen of afspraken maken over de periode wanneer je er gebruik van maakt. Op lange termijn kan dit je veel geld schelen.

Leave a Reply